>>> Koncepční studie (203 MB)
O projektu |
Plánované změny proběhly již rekonstrukcí tramvajové trati. Na rekonstrukci naváže rekonstrukce navazujících vozovek a chodníků. Výsledkem bude bezpečnější a přehlednější soužití pěší a automobilové dopravy. Na křižovatkách budou chodníky rozšířené, díky čemuž se zkrátí přechody a navíc chodci nebudou čekat schovaní za parkujícími auty. Přibude míst pro přecházení a jejich součástí budou i vodící prvky pro nevidomé. Některé boční ulice budou navíc napojeny zvýšenými přejezdy, což ještě zlepší bezpečnost i komfort chodců. Uživatelé jízdních kol se pak můžou těšit na více stojanů. Po rekonstrukci se přesune veřejné osvětlení na stožáry tramvajového vedení, což sníží počet stožárů v prostoru chodníku. Rekonstrukce donedávna probíhaly nekoordinovaně, takže se ulice rozkopávaly klidně několikrát ročně. Klapkova ulice bude dalším příkladem, kdy se Praha snaží zkoordinovat práce Dopravního podniku hl. m. Prahy, Technické správy komunikací hl. m. Prahy, plynařů a dalších investorů. Díky tomu město ušetří veřejné prostředky i nervy místních a navíc dokáže posunout kvalitu ulice směrem k reprezentativní třídě. |
Proč nebyla na rekonstrukci Klapkovy ulice vypsána architektonická soutěž |
Klapkova ulice má podle názoru IPR Praha plně vyvinutý stávající charakter a není zde potřeba žádných zásadních změn týkajících se charakteru nebo aktivit v území. Účelem rekonstrukce tedy není přemýšlet o jejím novém pojetí, ale zejména koordinovat jednotlivé subjekty. Z tohoto důvodu a také vzhledem k ekonomické náročnosti nepovažujeme za vhodné zadání formou architektonické soutěže. Součástí projektu je výběrové řízení na projektanta, který má povinnost mít v týmu jednoho autorizovaného architekta a projekt dovede do realizace. |
Dokumenty ke stažení |
Koncepční studie (203 MB) Aktuální výkresy situace dokumentace pro územní rozhodnutí: |